astral.blogg.se

En blogg där jag tar upp mina funderingar om "ockulta" saker och ibland lite annat roligt :)

Spökkvinnan

Publicerad 2017-05-02 15:43:00 i Allmänt,

Som ni kanske minns skrev jag ett inlägg 2014-01-18 där jag pratade om en kvinna som låg i min säng. Berättelsen om henne var då bara en början, men det visste jag såklart inte då. Efter att ha börjat ett jobb som jag vantrivdes på så tog jag mitt pick och pack och flyttade till Södertälje. Jag flyttade in i min systers lägenhet, jag och hunden, och vi trivdes sådär. Att det var där som denna kvinna än en gång skulle göra entré hade jag aldrig kunnat tänka mig. 

Det började en natt då jag vaknade upp och såg mot det fönster som var bredvid sängen. Vid fönstret stod en kvinna. Långt brunt hår ned till axlarna och vacker, det jag kunde se i profil. Kvinnan verkade stå där och titta ut, trots att jag alltid har persiennerna nere i sovrum. Detta då jag alltid bor i lägenhet och inte gillar insyn i det naknaste rummet i hemmet. Min känsla av kvinnan var att hon vaktade mot något. Jag tände såklart fort lampan och synen var borta.  

Jag var glad dagen efter då sådana här incidenter triggar mig positivt och jag fick stora funderingar kring vad detta skulle innebära. En tid senare var en ny incident. Jag log i min säng och försökte sova. Jag vred och vände på mig, och började bli irriterad över att jag inte kunde somna. Jag skulle jobba dagen efter och då jag var på väg in i utbrändhet så uppgav sömnsvårigheterna irritation då jag visste hur trött jag skulle vara dagen efter om jag inte fick mina 8 timmars sömn. 

Jag sätter mig irriterat upp i sängen och ser plötsligt kvinna stå bredvid mig. Hon tittade på mig och plötsligt slängde hon sig över mig. Ett våldsamt slagsmål, eller snarare brottningsmatch påbörjades och jag kämpade mot kvinnan i sängen. Hon var över mig och jag tog i allt jag kunde för att slänga henne av mig. Plötsligt inser jag att det inte är min fysiska kropp som kämpar med kvinnan utan min astrala. Jag märker detta när jag än en gång kommer upp i sittande ställning och kvinnan slänger sig mot min fysiska kropp som jag förvånat ser fortfarande ligger ned i sängen. Jag tar tag i kvinnan och en ny brottningsmatch påbörjas och hon är än en gång över mig och verkar trycka ned mig mot min kropp. Jag minns att jag tänkte "du får inte min kropp, den är min!". Och i ursinne kastade jag henne ifrån mig och åkte tillbaka in i min fysiska kropp och "vaknade" direkt och såg mig omkring.  

Det var flera saker som förvånade mig under allt detta. Dels, vad var kvinnans intuitioner? Min tanke under hela bråket var att skydda min fysiska kropp och vägra denna kvinna tillträde. Men jag var inte rädd. Inte rädd alls. Snarare svinförbannad, vilket jag sällan är, över att hon hade mage att ge sig på mig. Så min känsla under hela förloppet var att hon ville åt min fysiska kropp. Men efter mer fundering och samtal med min moster som antagligen är mer medialt kunnig än mig så ändrades min känsla och funderingar kring om kvinna kanske inte alls ville tö över min fysiska kropp, utan istället ville trycka tillbaka mig i min kropp för att beskydda mig, började komma. Jag vet såklart inte vad som är rätt. Vilken anledning kvinnan hade. 

Men en sak är säker. Hur omöjligt det än låter så är jag helt säker på att detta inte var en dröm. Aldrig har jag förut varit så vaken. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela