astral.blogg.se

En blogg där jag tar upp mina funderingar om "ockulta" saker och ibland lite annat roligt :)

Vikten av att lyssna

Publicerad 2013-11-16 01:01:56 i Allmänt,

Tänkte att jag här skulle prata lite om vikten av att lyssna på sin egen inre röst, sin intuition! Jag börjar först med e nlite historia: 
 
För många år sedan var det dags för mig att undanröja lite saker på mitt rum i mitt barndomshem. Jag vet inte om ni är likadan, men när jag var liten älskade jag porslinsdjur och hade gärna många. Men nu var jag i tonnåren och tyckte det var "fult" med massa porslinssaker ståendes överallt och samla damm. Så jag började ta ner alla. 
 
Plötsligt var det dags för tre fina porslinskatter som jag fått när jag var mindre av min låtsasmorfar. Jag tog tag i en av katterna, för att ta bort den, men plötsligt fick jag en känsla. En stark känsla som sa mig "nej det är inte dags att ta bort dessa ännu". Så jag lät endast de tre katterna vara kvar på mitt skrivbord. 
 
Någon månad senare dog min låtsasmorfar i cancer. Plötsligt förstod jag varför jag inte velat plocka bort katterna. Mitt undermedvetna hade på känn vad som komma skulle och sa åt mig att vänta. (Dock önskade jag då att mitt undermedvetna hade kunnat vara lite mer detaljerat ;)  ). Så jag sparade de tre katterna ännu några månader i hyllning till min låtsasmorfar, tills den dagen kom då jag kände att det var dags att gå vidare och ta undan de tre katterna.
 
Min poäng är, att din intuition ibland vet mer än du själv. Jag är sådan att jag alltid lyssnar på min magkänsla eller mina impulser! Och jag tror faktiskt de har hjälpt mig många gånger. Tex en gång tror jag mina impulser nog hjälpte mig undan en gruppvåldtäkt. 
 
Så mitt tips til ler är ! Lyssna alltid på magkänslan! Den har oftast rätt (dock måste ni lära er att se skillnad på egna rädslor och magkänsla), Får ni någonsin dåliga vibbar från en person, så lyssna på dom! Det är nog det viktigaste jag kan tänka mig :).
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela