astral.blogg.se

En blogg där jag tar upp mina funderingar om "ockulta" saker och ibland lite annat roligt :)

Senaste spökmötet

Publicerad 2013-11-26 17:44:42 i Allmänt,

Ok så jag skriver inte mina möten med spöken i ordning. Jag skriver helt enkelt om de möten som kommer till mig och ger mig lusten att skriva :P. 
 
Så förra året bodde jag i en campingstuga, som fungerar som studenlägenhet på terminerna. Denna stuga hade jag många möten i. Det började med att jag vaknade mitt i natten av en stark känsla som sa mig att någon hade tagit sig in i min lägenhet. JAg trodde verkligen att någon hade brutit sig in och vaknade i panik och tände lampan. Jag hade fortfarande kvar känslan att någon måste ha tagit sig in men kunde inte se någon. Så jag somnade lugnt igen men tanken att jag bara måste vara paranoid. 
 
Detta skedde flera gånger och jag undrade om det bara var jag själv som var väldigt orolig för att någon verkligen skulle bryta sig in. Men det fortsatte och det eskalerade. Efter ett tag började jag vakna av att jag såg en mörk skepnad sitta i min soffa. För att ni ska förstå måste jag förklara hur lägenheten såg ut. Först var ytterdörren med en liten hall som ledde till toaletten, och på höger sida är köket med en dörröppning emellan hallen och köket. Bredvid köket är "vardagsrummet" där en soffa och ett soffbord står. Bakom soffan hade jag också ett litet fönster. Till vänster om vardagsrummet  var "sovrummet. En våningssäng och ett skrivbord. Så när man ligger i sängen så är soffan ca 2 meter från sängen. 
 
Jag vaknade flera nätter av känslan att någon var inne i min lägenhet och jag kunde se den svarta skepnaden sitta i min soffa och titta ut genom det lilla fönstret. Jag vart då ganska rädd och tände snabbt sänglampan vilket fick den svarta skepnaden att försvinna. Dock är det ganska intressant för trots att jag blir ganska rädd så somnar jag ändå lätt efteråt. 
 
Dessa "möten" skedde flera gånger tills en natt när jag låg och sov. Och halvt sovande och halvt vaken ser jag en natt ett ljus utanför det lilla fönstret. Jag tittar dit och ser hur en man stirrar in på mig med en gamaldags lampa i handen. (på engelska skulle man kalla det a lantern). Ni vet en sådan där gammal lampa man hade förr i tiden med handtag på och ett brinnande ljus inuti. De flesta man ser idag är väll julaftons jullyktor. 
 
Mannen stirrade på mig med ganska elaka ögon och i min rädlsa tände jag snabbt sänglampan och mannen var borta igen. 
 
Det hände bara en gång och jag tänkte inte så mycket på det, utan funderade mest på om jag drömt det eller inte. (dock var jag övertygad om att det inte varit en dröm). Men en natt tror jag mannen bestämt sig för att verkligen ta kontakt med mig. Jag sov i min säng när jag i drömmen plötsligt ser mannen bredvid min säng och han tar tag i mig. I rädsla vaknade jag och satte mig snabbt upp i mörkret. Genom mörkret kunde jag fortfarande se en mörk skepnad bara några centimeter ifrån mig. Livrädd slänger jag mig mot lampan och synen är borta, men en känsla av att inte vara ensam stannade ett kort tag efter. 
 
Det var mitt sista möte med "mannen" eller gubben om man så vill säga. Kort därefter var det dags för praktik och jag flyttade utomland. 
 
Nu bor jag på samma camping fast i en annan stuga och inget särskilt har hänt i denna stuga! Förutom en natt när jag vaknade och såg en "ondskefull" katt på överslafen av våningssängen som stirrade ner på mig. Men även katten försvann när jag tände lampan. 
 
Måste erkänna att jag saknar min gamla stuga :P. Trots att jag blev rädd så var livet händelserikt ;). Men jag måste verkligen träna på att behärska min rädsla och inte jämt tända lampan utan se vad som händer! Men det är svårt att tänka logiskt när man blir väckt mitt i natten :P.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela