astral.blogg.se

En blogg där jag tar upp mina funderingar om "ockulta" saker och ibland lite annat roligt :)

Reiki

Publicerad 2013-11-13 21:28:00 i Allmänt,

Så som jag sagt har jag sysslat lite med reiki i mina dagar. Jag har fortfarande kvar att gå master kursen och har nog tänkt gå den så fort som mina ekonimiska förhållanden tillåter det. Det jag tycker är bra med reiki är att man inte kanaliserar en viss kraft, eller ger kraft till någon. Utan att man istället väcker de energier som alla människor har inom sig för att på så vis heala folk. 
 
Dock är det några saker jag inte "tar till mig" när det kommer till reiki. Dels är det alla änglar som vissa blir så fixerade vid. Jag vet inte varför men jag ser inte anledningen till att tillkalla den kristna ärkeängeln mikael (ex) i mitt healande. Om han finns har han nog bättre saker för sig. 
 
En annan del av reiki som jag inte riktigt "gillar" är symbolerna och mantran. Detta för att jag själv inte vet vart dessa kommer ifrån. Vilken innebörd de egentligen har. Och jag vill inte använda något som jag själv inte vet det mesta jag kan lära mig om. Så då väljer jag att inte använda dessa. (Dock ingår det i kurserna att lära sig dessa och använda sig utav dom.). 
 
Men här får ni en video om en kvinna som anser sig blivit demoniskt besatt pågrund utav reiki: 
 
 
 
Ok varför jag ville att ni skulle se den här videon är för att jag tycker den är så himla bisarr! (stavning= inte min grej). Jag säger inte att det som hände henne inte är sant, för jag vet inte och kan inte uttala mig om det. Men jag tycker hennes historia är helt sjuk. Och jag tycker att hennes personlighet verkar otroligt fixerad. Hon måste liksom gå in i saker så otroligt fixerad att hon nästan låter psykotisk, Och jag förstår inte varför människor som henne, måste gå från en fixering till en annan. . . Nu är hon helt fixerad vid jesus. 
 
Jag tror helt enkelt att oavsett vad du sysslar med, så måste du alltid behålla dina fötter på jorden och inte låta ditt sinne bli för fixerat vid en viss grej. Det är inte bra för oss att bli fixerad för mycekt vid något. Det är lite som hundar som blir fixerad vid laserstrålar. (Ni vet sådan där pennlaser som  lyser en röd prick). Hunden börjar med att jaga den röda pricken och sedan blir den helt fixerad vid alla olika små ljusprickar. Det blir ett skadligt beteende, ett beroende. Och det är inte nyttigt!
 
Nej nu är det dags för mig att gå till sängs och öva lite astralresor! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela