astral.blogg.se

En blogg där jag tar upp mina funderingar om "ockulta" saker och ibland lite annat roligt :)

Liv efter döden har blivit bevisat?

Publicerad 2013-11-16 00:33:57 i Allmänt,

Så läste nyss en artikel där en forskare säger att han genom sin forskning kan bevisa att liv efter döden faktiskt går att bevisa genom hans forskning. 
 
Det han menar är att universum endast finns pga att liv finns. Att det är vårat medvetande som bestämmer hur universum ter sig. Orkar inte riktigt förklara allt här men om ni är lite intresserad så är detta artikeln: 
http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-2503370/Quantum-physics-proves-IS-afterlife-claims-scientist.html
 
Dock tycker jag det är roligt att även forskning börjar ta sig i det här ämnet. Liv efter döden är en sådan självklarhet för mig och många andra. Jag menar, hur skulle jag inte kunna tro på det när jag med mina egna ögon sett spöken till exempel. 
 
Sedan känner jag också folk som tror att man bara försvinner efter döden, allt bara dör liksom. För mig är det en väldigt deprimerande tanke :P. Att det bara skulle bli svart efter döden.. Så för mig är ett live efter döden en självklarhet, det skulle vara för tråkigt annars ;). 
 
Som jag ser det är döden bara nästa äventyr :P. Detta gör att jag inte alls är rädd för döden :). Dock är jag lite rädd att min död ska bli väldigt smärtsam. Tex dö i cancer (som nära och kära gjort). Drömmen är väll att få dö i sömnen :P. Men peppar peppar ta i trä, hoppas det är långt kvar tills dess :D.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela