astral.blogg.se

En blogg där jag tar upp mina funderingar om "ockulta" saker och ibland lite annat roligt :)

horoskop

Publicerad 2013-11-26 18:11:40 i Allmänt,

JAg ska erkänna. Jag älskar att läsa horoskop i vissa perioder. Jag är inte en sådan som tror blint på det utan ser det bara som en rolig sak att göra ibland, och ibland kan de ge bra tips åt en ;). Hittade denna sida idag genom en blogg: http://gratishoroskop.com/cgi-bin/astro/natal
 
Såhär såg mitt horoskop ut: 
Horoskop

Solen i Vattumannen

Hon är oberoende, autonom, frigjord och har progressiva idéer.

Svagheter: en ovanlig, upprorisk och revolutionär natur.

Solen i II

Finansiell ambition. Lukrativt jobb, hon tillfredsställer sina behov, vilka är substansiella. Omsätter pengar i stor skala och spenderar ibland på ett vårdslöst sätt. Ok detta passade inte in på mig.. (Om man får säga så sig själv) jag är nämligen en sparis. Jag älskar att spara och blir ibland kallad för snål. Jag gillar inte att spendera stora skalor i pengar om det inte är för något som jag verkligen vill (som en resa). 

Månen i Vattumannen

Hon är sällskaplig, intelligent och redig. Tack vare stor sällskaplighet har hon många vänner. Hon är modern, originell, uppfinningsrik, separatistisk och bringar nytt liv.

Svagheter: hon är excentrisk, med markerade humörsvängningar. Komplicerat kärleksliv. Hahaha här skulle min syster ha skrattat. Jag har verklgien inte stora markerade humörssvängningar. Jag skulle nog säga att mitt humör är som färgen grå. Monotont. Inte många uppåtgångar och inte heller nedåt. Det är som en rak linje som ibland kan gå uppåt eller nedåt men oftast bara går rakt fram :P. Och excentrisk, är det något dåligt? 

Månen i I

Mycket sensitiv. Fantiserar. Hon är lättskrämd, hon är ängslig, blyg, klok och känslig. Har aldrig riktigt föreställt mig själv som ängslig.. 

Merkurius i Vattumannen

Tycker om allt som är nytt och originellt: är en uppfinnare. Sätter stort värde på sitt oberoende och sin handlingsfrihet. Hon initierar projekt, hon är individualistisk, idealistisk och humanistisk. Tycker om intellektuella diskussioner.

Svagheter: argumentationslysten, trätgirig och excentriskt. Tja stämmer ganska bra, fast att jag är inte argumentationslysten, men jag gillar att föra diskussioner. Och trätgirig skulle jag nog inte heller säga att jag är, fast jag i vissa svaga stunder kan vara ganska envis :P. 

Merkurius i II

Intelligens inriktas på möjligheter att skaffa pengar, bli rik. Alla metoder är bra, ibland befinner hon sig på ärlighetens gräns, med en tendens att vara bedräglig. Tja detta är helt fel. Har jobbat mycket med mig själv och kan stolt säga att jag inte alls är pengagalen. Jag söker efter lycka och där tror jag att pengar har liten roll. Men visst skulle jag bli glad om pengar kom min väg, men det är inte något jag strävar efter över huvudtaget. Jag vill ha ett roligt och lyckligt liv! 

Venus i Fiskarna

Mycket sentimental. Hon blir lätt rörd. Hon är melankolisk, romantisk. När hon älskar, är det den generösaste formen av kärlek. Tja sentimental och rörd kanske jag skulle vara men min uppväxt har fått mig att stänga ner sådana känslor ganska mycket. 

Svagheter: vågad och förvirrad kärlek, vanvettiga förhoppningar.

Venus i II

Det finns en länk medan känsloliv och pengar. Hon får hjälp av vänner eller av en person med vilken hon är känslomässigt sammanlänkad. Drar fördel av vänskap för yrkesmässig framgång. Aktiviteter förbundna med skönhet, estetik, elegans. Fara: stora utgifter. Nej detta passar inte, kan inte komma på någon vän som jag någonsin skulle vilja uttnytja för framgång. Och skönhet och grejs är inte direkt min styrka heller. 

Mars i Tvillingarna

Hon talar mycket, tycker om att munhuggas, diskussioner, disputationer, polemik, kritik.

Svagheter: hon grälar och orerar. Orden kan vara bittra och aggressiva.

Mars i V

Spontan natur. Hon tycker om spel, ibland även våldsamma sporter. Hon tar yrkesmässiga risker. En duktig arbetare, hon tycker om allting som kan göras snabbt, och avskyr saker som drar ut på tiden. Det är samma sak med hennes känsloliv: inga fagra ord eller vackert tal, hon kommer direkt till saken. Tja vet inte ens vad jag ska säga om detta. JAg tror jag gillar fagra ord och tålamod har jag också gott om ;) .  
Jupiter i Lejonet

Hon är ambitiös, vill imponera, vara någon, medan hon, det oaktat, har uppriktiga och äkta känslor. Nej imponera är inte min grej. 

Svagheter: stolthet, högmod, arrogans.

Jupiter i VII

Hon får ett gott äktenskap, med en användbar partner som hjälper till att nå framgång om så endast genom sina råd. Hon går aldrig utanför lagens gränser.

Saturnus i Vattumannen

Långvariga studier och, om familjeomständigheterna inte tillåter detta, kommer hon att lära sig själv. Hon är allvarlig och metodisk i arbetet. Tycker om att besöka äldre och intellektuella, vilka båda berikar hennes sinne.

Svagheter: otur, motgångar, problem och gäckade förhoppningar. Ja otur, motgångar och påroblem har man väll haft mycket av. Men har svårt att tänka mig att inte andra också har det=? 

Saturnus i I

Hon är metodisk, tålmodig, misstrogen, artig. Hon talar föga och förslösar inte energi i onödan. Hon har gott minne och organisationsförmåga, tycker om att göra saker och ting på ett grundligt sätt. Hon är aldrig burdus och har ansvarskänsla.

Uranus i Stenbocken

En stor kämpe. Hon har så mycket styrka att man tror att ingenting kan besegra henne. Hennes uppgift i samhället, i världen, betyder allt för henne.

Uranus i I

Hon är framför allt oberoende och originell. Ibland burdus och retlig. Låter sig aldrig påverkas. Hon tolererar ingen form av bakslag. Hon är beredd på äventyr, även fastän det är riskabelt.

Neptunus i Stenbocken

Hon är omdömesgill, vis och förståndig.

Neptunus i I

Hon är intuitiv, sensitiv. Ingen kämpe och är obeslutsam.

Pluto i Skorpionen

Väldig sexuell aktivitet.
 

Så det var mitt horoskop :P. Tyckte det sa emot sig själv flera gånger men det är väll så det brukar vara och det är väll så människpr oftast är också. Men alltid lite roligt att läsa :P 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela