astral.blogg.se

En blogg där jag tar upp mina funderingar om "ockulta" saker och ibland lite annat roligt :)

Första dagen - Astralresa

Publicerad 2013-11-13 17:10:37 i Allmänt,

Så nu har jag kommit in i en period då jag ”once again” vill träna på att göra en astralresa. Jag har hört så många historier och tekniker för att göra en astralresa att jag helt enkelt känner mig lite snurrig. Men nu ska jag försöka göra det dagligen! Jag började igår kväll. Jag låg ner och började med att slappna av i hela kroppen. Sedan försökte jag med tekniken där jag klättrar upp för ett rep. Problemet var att jag inte kunde visualisera ett rep särskilt bra, så jag hoppade över den tekniken och började med en annan. Denna teknik gick ut på att vagga sin ”själ” fram och tillbaka och sedan när ”vibrationerna” började så skulle man liksom rulla ut ur sin egen kropp. Problemet med den här tekniken blev att när jag försökte det, så kändes det som att jag hela tiden var på gränsen till att röra min fysiska kropp. Det var svårt att distansera min ”själ” till min fysiska kropp. Så även denna teknik byttes bort.

Så jag visualiserade att jag klättrade upp för en stege. Jag såg stegen framför mig och nästan kände hur jag klättrade upp för den, ett ben i taget. Det är en konstig känsla man ligger i sin säng men på något sätt känner att man lyfter att man faktiskt klättrar på stegen. Jag fortsätter att klättra uppåt, men plötsligt känner jag hur en ganska stark smärta uppstår i min vänstra hand. Smärtan var stark och den fick mig att bli okoncentrerad.

Jag har ingen aning om varför jag kände den här smärtan. Om någon av er vet svaret, så skriv gärna en kommentar!  Men smärtan störde verkligen min koncentration.

Efter att ha försökt länge försvann mitt medvetande lite. Jag ”vaknade” till och kände smärtan i handen och bestämde mig för att det var dags att sluta och sova istället. En timme hade jag hållit på då.  Men nu bestämde jag mig för att somna istället. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela