astral.blogg.se

En blogg där jag tar upp mina funderingar om "ockulta" saker och ibland lite annat roligt :)

Astralresor

Publicerad 2013-11-13 16:49:48 i Allmänt,

För er nyfikna på astralresor kan ni börja med att läsa denna sida: http://paranormal.about.com/od/outofbodyexp/a/astral-projection.htm
 
Kanske inte en bra sida, men ni får en bild i allafall. Själv har jag googlat  astralresor så många gånger att jag knappt vet vilka sidor jag faktiskt läst på.. Och ingen favorit sida har jag funnit än. 
 
Mina försök till att göra en astralresa har pågått länge. Jag tror jag började försöka runt 13års åldern.. Dock är jag tyvärr inte en regelbunden person. Så plötsligt vill jag pröva och så när det inte funkar så "glömmer" jag bort det. Och en viktig regel när det kommer till just astralresor och tex meditation är att man ska träna regelbundet för att få resultat. Men som sagt, jag är en ganska lat och spontan människa så särskilt hårt har jag nog aldrig försökt att göra en astralresa.
 
Men nu tänkte jag ändra på det! Nu har jag tänkt ta tag i detta på allvar! Så mitt schema nu förtiden ser ut så här : Jag går och lägger mig kl 8på kvällen för att träna på astralresor. Sedan ställer jag klockan på 7 och 8 på morgonen för att göra ett nytt försök på morgonen. (Vaknar kl 7 för astralresa och om det inte funkar så är mitt alarm kl 8 för att verkligen kliva upp och börja med dagen). 
 
Så har jag några tidigare erfarenheter av astralresor? Min första tanke är nej. Jag har försökt utföra en astralresa flera gånger men har inte lyckats. Jag vet att man astralreser när man sover men kan inte direkt komma ihåg någon sådan gång. Dock har jag haft Lucid dreams förut. Alltså vakna drömmar. Där jag mitt i en dröm har vaknat till och kommit på att jag sover. Det är verkligen superroligt med Lucid dreams! Det är som att vara inne i ett tvspel med chansen att göra vad tusan man vill ;). Dock brukar detta nöje "förstöras" av att jag blir so exxalterad att jag väcker mig själv.. Dock måste jag nog erkänna att jag inte ofta har haft Lucid dreams heller... 
 
En gång när jag var på en medialitets kurs så skulle vi alla som var med på kursen utföra en astralresa. Detta var mitt första försök till en astralresa som nästan gick! 
 
Jag satt på en stol i en ring med de andra deltagarna och försökte astralresa. Kursledarens teknik var att visualisera en tornado bredvid en som åkte uppåt. Du skulle sedan hoppa in i tornadon och låta den ta dig uppåt och ut ur din fysiska kropp. 
 
Jag prövade detta, men var tillslut tvungen att ge upp. Varför? Jag vart så himla snurrig och illamående. Det kändes som att min själ faktiskt försökt att ta sig ut ur kroppen (vilket var meningen) men det var väldigt obehagligt och jag var tvungen att sluta. Men jag var ändå stolt över mig själv för det kändes verkligen som att jag hade varit nära! 
 
En annan gång då jag faktiskt tror att jag astralreste var under en dröm. Jag minns hur en otrolig smärta sköt genom kroppen. Det kändes som att min själv vart dragen ut ur min kropp ofrivilligt och det gjorde väldigt ont. Sedan åkte jag uppåt av ett stort sug och hamnade i ett rum där en läskig man talade till mig. Han sa saker till mig som var väldigt privata och bad mig titta ut till vänster om mig. Där var en grön äng, först tom, men sedan syntes människor på ängen. 
 
Mannen sa "nu kan du se döda". Människorna på ängen var alltså spöken. Andar. Jag tittade tillbaka på mannen och medan han pratade  till mig ändrades hans ansikte till många olika ansikten. Plötsligt känner jag det stora suget igen, och jag dras tillbaka till min kropp. Även denna gång gjorde det ont. 
 
Jag tror att det var min ända och första astralresa som jag gjort. Och förresten det var inte jag som gjorde det. Jag tror än idag att någon eller något helt enkelt ryckte min själv ut ur min kropp. Det är också första gången som jag drömt och känt fysisk smärta.
 
Så nu vet ni lite om mina tidigare erfarenheter om astralresor ;P 
 
Vi hörs! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela