astral.blogg.se

En blogg där jag tar upp mina funderingar om "ockulta" saker och ibland lite annat roligt :)

Varning!

Publicerad 2013-12-13 01:55:57 i Allmänt,

Ok tänkte visa er lite saker att se upp för när ni har med vissa mediala människor att göra. Exemplen som jag använder kommer från en internetsida, med en "andlig" kvinna som jag, ursäkta men, tror är ren bull shit. 
 
Så här får ni lite meningar som iallafall för mig direkt startar varningssignalerna i mitt huvud :P. :
 
I must say that I have worked with lots of people over the years and I rarely come across such an astrological event like I did for you. - Ja jag var säkert otroligt speciell.. Vet inte varför men så fort människor säger såhär så brukar det alltid sluta med "men du måste betala för att få veta varför". .
 
You need to know WHY THIS YEAR WILL MARK A TURNING POINT IN YOUR LIFE - Det som stör mig med sådana här meningar är att det bygger förväntningar, och vilka chanser är det att detta år kommer förändra något med mitt liv? Vad är det som säger att jag inte redan är supernöjd. Finns det människor som någonsin får ett horoskop (eller vad det nu är) som säger, "2014 kommer bli lika underbart som 2013"!. 
 
I understand exactly what has happen to you in the past and why you have been guided in my direction, - Klart hen vet exakt vad som hänt i mitt liv, och varför HEN är min ända källa till räddnig.. Inte skrivs det något om hur mitt liv har varit, så hen försöker inte ens övertyga mig om att hen faktiskt vet något. Its easy to talk the talk.... 
 
Before providing you with any details about your future, I want to tell you how I worked on your analysis - ja hen måste ju fylla ut texten lite innan hen kommer till det ma när nyfiken på... 
 
if you look back at your life you will soon see that this number has touched your life several times. - Hm ok här vart jag lite intresserad då hon tog upp numerologi och mitt nummer 4. 4 har faktiskt (fast jag aldrig tänkt på det) varit med mig under hela mitt liv. Tex var det vid 4 års åldern jag såg mina första spöken, och då jag fick min bästa vän i födelsedagspresent som fortfarande följer med mig överallt :P. 
 
I guided my work and my research using the waves, vibrations and insightful flashes that I felt when I started your analysis. - Ordbajs igen.. 
 
I perceived that you have a number of personal blockages. I realized that something had happened to you around the year 2008 when you were 17 or 18 years old - um jaha.. Jag kan inte komma på något alls som hände 2008.. Så jätteskadad kan jag ju inte ha blivit det året ;) hon tar dessutom inte upp vad det var vilket tvingar mig att fundera och gissa, vilket gör att hon i slutändan kommer undan med att ha "rätt" för något dåligt händer väll alla varje år.. 
 
I want to tell you that I felt a lot of very positive things about your personality and your character, you have great qualities and I am proud that you accept to trust me because you are a very good person - Nej men tack så mycket! Komplimanger kan man ju ta åt sig även om hon antagligen inte har en aning om vem jag är ;) 
 
 will directly concern your love life and financial situation. - VArför handlar allt alltid om pengar? Alla sådana här "personliga horoskop" slutar det alltid med att man kommer vinna massa pengar. Varför tror dom att det är alla människors mål? Men det är väll ett säkert kort, alla människor vill väll ha pengar och kärlek i sitt liv så skriver man om det blir människor nöjda. 
 
transform your life with a unexpected gain of money. And they will also have an impact on your love-life, you will make an encounter which could change your life forever in relation to your love life - Som sagt.... Herregud. Hon satte dessutom en tidsperiod för hur lång tid jag har på mig att få detta. 118 dagar..
 
I sensed a particular Transit that occurred for you in 2008, which you missed entirely. Missing out on this opportunity completely and this pushed your progression back somewhat, you stumbled and you found your way blocked and progression has since been difficult. - Ja men visst.. Suck... Skrämselteknin "oooh du missade den viktiga perioden och om du inte gör som jag säger, och betalar, så kommer du även missa denna!!" 
 
You are asking yourself when and where you are going to meet the right man and whether or not this will be the perfect person for you because you often attracted the wrong kind of men. - Ännu ett fel. Jag attraherar inte "fel sorts män"! Hahaha mina vänner vet att mitt kärleksliv är dödare än en sten! 
 
 the biggest danger of all is that you do not act - men hon säger ingenting om vad det är jag ska göra. Hur jag ska reagera.. Så bara massa skrämselteknik för att få mig att slösa bort mina pengar på "the next reading".
 
Haha så nu har jag läst igenom hela mitt personliga horoskop. Och som sagt, ingen hjälp för fem öre bara massa ordbajs för att jag ska få lusten att köpa hennes andra reading of me. BUll shit... Och det är inte smart marknadsföring.. För vem är dum nog att köpa ett horoskop när gratishoroskopet itne ens var i närheten? 
 
Nej vad jag egentligen ville med detta inlägg var det här: Oavsett vad du tror på. Gud, spöken, ingenting eller vad det nu är. Glöm aldrig bort att det är viktigt att kunna titta på saker kritiskt ibland. Att ha kvar åtminstonde en tå på jorden. Inte svälja vad som helst med hull och hår. För oavsett allt det jag tror på, så skulle jag inte bli ilurad vad som helst. Man måste komma ihåg att vara lite smart ibland :). 
 
Nej nu orkar jag inte mer. Kvinnan har dessutom skickat ett till mejl, trots inget gensvar från mig (som hon bad om femtio elva gånger i brevet..). Ännu ett tecken på att det hon skrivit är ett massmejl som kommer spamma mig och alla andra som skrivit upp sig :P. Men jag är van, tycker som sagt det är roligt att läsa trots att jag vet att det är rena rama skiten :P 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela