astral.blogg.se

En blogg där jag tar upp mina funderingar om "ockulta" saker och ibland lite annat roligt :)

Hm..

Publicerad 2013-12-17 11:49:50 i Allmänt,

Jag hade den konstigaste drömmen någonsin. Den var faktiskt nästan llite smärtsam. Den började trevligt med att jag låg hemma i min säng i mitt barndomshem. Plötsligt var mitt rum fullt med exotiska djur. En zebra, ånsa noshörning och mycekt mer. Även gandalf var där (antagligen för att jag lyssnade på En hobbits äventyr precis innan). Jag visste att gandalf hade det bråttom att gå någonstans så jag följde efter. Vi gick ut ur mitt fönster och gick på moln nedför. Jag , gandalf och alla djuren. 
 
Fast att zebran inte riktigt gillade det tog jag tag i svansen på den ifall att molnen inte skulle bära mig. Känslan i drömmen var konstig, jag var liksom halvt vaken. Med korta glimtar där jag visste att jag drömde. Zebran borstade lite med svansen men jag höll tag de första skakande stegen på molnen. När jag kände att molnen bärde mig vart jag glad och gick villigt framåt. Gandalf och zebran gick i väg före mig och jag gick glad ner. Glad över det jag såg. Plötsligt fick jag ett vaket ögonblick och bestämde mig för att smaka på molnen, stoppade ner handen i molnet och tog handen full  med "moln" och smakade på det medan jag tänkte vad rolgigt det skulle vara att berätta för alla hur moln smakade som snö när jag vaknade. 
 
Vi fortsatte att gå molnvägen ner från mitt fönster till vägen, väl där gick gandalf och zebran så snabbt att jag hade problem att förlja efter. Jag gick på gatan och plötsligt såg jag att gandalf och zebran försvunnit,så jag började skynda mig efter, en känsla av att jag visste vart dom gått fanns inom mig. Plötsligt ser jag hur en asiatisk kille kommer springandes bredvid mig för att hinna ikapp gandalf, hans fart var omänsklig. I ännu ett vaket ögonblick visste jag att jag drömde och kunde röra mig lika snabbt som honom. SÅ jag spurtade efter och tog en genväg för att komma upp bredvid honom. Min genväg var full av snö så jag började hoppa och vart glad när jag insåg att hoppen var nästan som att flyga. Jag hoppade flera meter upp i luften och lika långt framåt. Jag såg fortfarande asiaten och följde efter glad, när jag har ifatt honom log han mot mig och drömmen var över och en ny scen var framför mig.
 
JAg satt vid en dator och en kompis började skriva med mig på fb. Men jag var så trött. Tillslut valde jag att lägga mig i sängen och sova. Men i sängen bestämde jag mig för att jag redan låg och sov och det var dags att vakna på riktigt. Så jag försökte sätta mig upp. Och kände hur jag väldigt trögt gjorde det. JAg försökte röra mina armar och det gick men en ganska obehaglig känsla for genom dom när de rörde på sig. 
 
Allt skedde i ett transliknanade tillstånd. Det krävde all min beslutsamhet för att röra på min kropp. Och allt kändes så verklgit. Och trögt. Jag satte mig på sängkanten med fötterna på golven. Allt detta rörande hade jag gjort med mina ögon stängda. Nu bestämde jag mig för att försöka öppna dom men transstillståndet kändes som att jag var tusen år trött, så att öppna ögonen kändes nästan omöjligt. De åkte up en glipa och jag kan inte ens minnas vad jag såg. Sedan slog de ihop igen. Jag prövade igen. Och bestämde mig sedan för attt jag nog måste vara otroligt trött och la mig ner igen för att sova. Väl liggandes igen började jag än en gång röra på armarna. Allt kändes så fruktansvärt verkligt, nej faktiskt mer verklgit än hur det känns att ströcka på armarna när man är vaken. (då man sträcker på armarna nästan per automatik, men nu kunde jag rikigt känna hur det kändes att verkligen vara medveten om att sträcka ut armarna). Det var inte så skönt
 
Medvetenheten var nästan lite skrämmande och jag vart lite orolig. Plötsligt fick jag en nny känsla och fast att jag var medveten så anande jag att jag nog fortfarande inte var "vaken". JAg beestämde mig för att öppna ögonen igen och denna gång "vaknade" jag på riktigt. Och vände mig med lätthet i sängen. Chockad över att jag fortfarande låg som jag gjort när jag lagt mig ner för att sova. Att röra på mig hade varit så verkligt att jag vart ckockad när min kropp låg exakt likadant.. 
 
 Hua vad svårt det är att skriva sådant här bra :P särskilt när man är nyvaken och ska till skolan om en halvtimme ungefär :P. MEn drömmen var så levande att jag kände mig tvungen att skriva ner den.. Och jag undrar vad det där sista var.. Var jag utanför min kropp?? VAr det där ett litet smakprov på en astralresa?. Jag tror nästan det. Och ikväll får det bli övning igen för att se om det kanske går lite lättare. 
 
Upplevlesen var verkligen konstig även om det är svårt att förklara den. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela